?

You cannot play on [762] any more? Come here to ask why.
Forum rules
- No: racism/SS/Nazi comments/names/squads. No flaming/insulting.
- No teamkilling on purpose/wait your turn for weapons & vehicles.
- No fighting/AFK commander
- ABC Lines & Main Bases: Do NOT fire into / out of there!
- Planes: only attack fixed positions behind ABCs.
Ornstein
New Member
New Member

Re: ?

Postby Ornstein » December 10th, 2018, 10:15 pm

Moleman du hast mich wirklcih schon mal im Spectatormodus beobachtet und gesehen, dass ich Hipshots aus 100m Entfernung mache? Zu beweisen, dass ich Hipshots aus 100m Entfernung mache ist durch den Spectatormodus doch ganz einfach. Warum krieg ich dann erst nach 10 Jahren Fh2 einen Bann und wo ist der Beweis?
Zum Aimen: Wenn man einen Gegner sieht drückt man ja nicht sofort direkt die rechte Maustaste und aimt dann per ironsights, sondern man kann schon vor und während des Ausfahren das Gewehr so gut wie möglich auf sein Ziel richten. Wenn man dies sehr gut beherrscht, braucht man dann sogar noch nichtmals korrigieren, wenn das Gewehr ganz ausgefahren ist. Man landet genau zu dem Zeitpunkt an dem das Gewehr ausgefahren ist auf dem Gegner.(und nein ich benutze nicht irgendeinen dot in der mitte meines screens, was mir schonmal vorgeworfen wurde). Weil ich dies gut beherrsche, nimmst du diese Schüsse wahrscheinlich als Hipshots war. Außerdem verweile ich nur ganz kurz in der Ironsight Sicht. Manchmal setze ich, wenn mehrere Gegner in meien Sichtfeld sind, sogar oft unnötigerweise immer wieder das Gewehr neu an, weil dieser ganze Aimingvorgang (also vom anvisieren des gegners bis zum ausfahren des gewehrs und dann korriegeren) so bei mir "einprogrammiert" ist (sieht man in den Videos ganz gut).

Yehiel_Feiner
Normal Member
Normal Member

Postby Yehiel_Feiner » December 11th, 2018, 12:00 pm

werde auch kurz meinen senf reinschütten.

die entscheidung, den majoren nach all den jahren wegen cheatens zu bannen, verstehe ich auch nicht ganz. yes, wie oft war auch ich schon gefrustet, habe geflucht, mir eben auch solche sachen gesagt, wenn ich wieder weggeflickshotet wurde. aber am ende war ich mir nie sicher, dass er wirklich cheatet. für diese unsicherheit gibt es meiner meinung nach viele gründe. dem entgegen stehen die emotionen und teils auch das unverständnis, wie man in diesem spiel als infanterist so abräumen kann. worin kann denn nun der vorwurf bestehen? wallhacking? nö. nebel rausgescriptet? könnte (immer!) sein, aber eher nebensächlich, auch unwahrscheinlich. aimlock bzw -hacking? jo, liegt (in entsprechenden situationen) erstmal nahe, kann aber eben nicht zweifelsfrei festgestellt werden. dafür wird man vom majoren zu oft auch nicht getroffen, wobei eine genauigkeit mit dem gewehr von >50% durchaus ihres gleichen sucht. zumindest in der statistik habe ich niemanden gefunden, der überhaupt an die 40% herankommt. aber ja, dies kann auch mit dem spielstil zusammenhängen (vermeidung blind bzw. sperrfeuer, antrainiertes "one-tapping" usw.). es gab schon immer spieler, die mir suspekt waren, und wird es wohl immer geben. namen brauche ich nicht zu nennen, jeder hat seine im kopf. aber in der tat verstehe ich des majoren argument, dass wenn man schon etliche jahre lang megahart fh2 suchtet, so zu einem der besten spieler geworden ist, dann keinen grund hätte, wohlmöglich aus blanker langeweile sich das alles durch cheats quasi kaputt zu machen. das ergibt auch für mich keinen sinn. und vielleicht noch etwas zu reaktionsfähigkeiten, gamesense und musclememory: ich selbst war durchaus erstaunt, wie man durch andere einflüsse (in meinem fall auch cs:go) 1. nicht nur reaktionsschneller, treffsicherer, mit besserem positioning und erhöhtem fokus reinzockt, sondern 2. seinen ganzen spielstil dadurch ändern kann. nach fünf oder sechs jahren only-fh2 hatte mir die cs:go-phase ziemlich die augen geöffnet, wie man fps mehr competitive-like spielen kann und was eigentlich alles möglich ist. hatte dann vor einigen monaten selbst momente, in denen ich mich vor mir selbst erschrak. manche gameplays und schüsse hätte ich ohne cs:go niemals im fh2 gemacht. also vielleicht wissen einige, was ich meine. natürlich kack ich dennoch nach wie vor im fh2 ab und bin halt trotzdem nicht so ein überspieler. wenn man aber bedenkt, dass ich auch im cs eher ne flasche bin, kann man sich vorstellen, wie cs-globals auf dem fh2-server u.u. abräumen (und es für andere wie cheaten aussehen lassen) könnten.
Image
created by TheTankHunter1337 in FHT Campaign #17

x4funI<ODIUM>I
Head Admin
Head Admin

Postby x4funI<ODIUM>I » December 11th, 2018, 6:00 pm

Yehiel_Feiner wrote:werde auch kurz meinen senf reinschütten.

die entscheidung, den majoren nach all den jahren wegen cheatens zu bannen, verstehe ich auch nicht ganz. yes, wie oft war auch ich schon gefrustet, habe geflucht, mir eben auch solche sachen gesagt, wenn ich wieder weggeflickshotet wurde. aber am ende war ich mir nie sicher, dass er wirklich cheatet.

für diese unsicherheit gibt es meiner meinung nach viele gründe. dem entgegen stehen die emotionen und teils auch das unverständnis, wie man in diesem spiel als infanterist so abräumen kann. worin kann denn nun der vorwurf bestehen? wallhacking? nö. nebel rausgescriptet? könnte (immer!) sein, aber eher nebensächlich, auch unwahrscheinlich. aimlock bzw -hacking? jo, liegt (in entsprechenden situationen) erstmal nahe, kann aber eben nicht zweifelsfrei festgestellt werden.

dafür wird man vom majoren zu oft auch nicht getroffen, wobei eine genauigkeit mit dem gewehr von >50% durchaus ihres gleichen sucht. zumindest in der statistik habe ich niemanden gefunden, der überhaupt an die 40% herankommt. aber ja, dies kann auch mit dem spielstil zusammenhängen (vermeidung blind bzw. sperrfeuer, antrainiertes "one-tapping" usw.). es gab schon immer spieler, die mir suspekt waren, und wird es wohl immer geben. namen brauche ich nicht zu nennen, jeder hat seine im kopf.

aber in der tat verstehe ich des majoren argument, dass wenn man schon etliche jahre lang megahart fh2 suchtet, so zu einem der besten spieler geworden ist, dann keinen grund hätte, wohlmöglich aus blanker langeweile sich das alles durch cheats quasi kaputt zu machen. das ergibt auch für mich keinen sinn. und vielleicht noch etwas zu reaktionsfähigkeiten, gamesense und musclememory: ich selbst war durchaus erstaunt, wie man durch andere einflüsse (in meinem fall auch cs:go) 1. nicht nur reaktionsschneller, treffsicherer, mit besserem positioning und erhöhtem fokus reinzockt, sondern 2. seinen ganzen spielstil dadurch ändern kann.

nach fünf oder sechs jahren only-fh2 hatte mir die cs:go-phase ziemlich die augen geöffnet, wie man fps mehr competitive-like spielen kann und was eigentlich alles möglich ist. hatte dann vor einigen monaten selbst momente, in denen ich mich vor mir selbst erschrak. manche gameplays und schüsse hätte ich ohne cs:go niemals im fh2 gemacht. also vielleicht wissen einige, was ich meine. natürlich kack ich dennoch nach wie vor im fh2 ab und bin halt trotzdem nicht so ein überspieler.

wenn man aber bedenkt, dass ich auch im cs eher ne flasche bin, kann man sich vorstellen, wie cs-globals auf dem fh2-server u.u. abräumen (und es für andere wie cheaten aussehen lassen) könnten.

Meine armen Augen. Habt ihr so wenig Zeit?
Best Regards / MfG
x4fun I<ODIUM>I.

pantsu
Junior Member
Junior Member

Postby pantsu » December 11th, 2018, 10:22 pm

konbanwa, friends and administrator team! \o/

mr. Odium san has on numerous occasions told us ingame how the server is obligated to follow and respect german law.
'Under German law the accused is presumed innocent until proven guilty.'

which in accordance with such a doctrine one can surmise how absurd and irrational it is to ban 0rnstein unless anyone possesses quantifiable proof displaying his guilt as 100% conclusive.

i would humbly request as a donator that 0rnstein be unbanned until our expert cheat detective CaproGreene (who loves to make baseless accusations) arrives to a more reasonable solution.
Image
pm me if you want to be friends on Steam! ;o)

Yehiel_Feiner
Normal Member
Normal Member

Postby Yehiel_Feiner » December 12th, 2018, 2:16 am

x4funI<ODIUM>I wrote:Meine armen Augen. Habt ihr so wenig Zeit?

es ging doch
nur

um's
kurze
einschütten!

die feinarbeit

hast du

letztlich
erledigt.

dankend,
yehiel
Image
created by TheTankHunter1337 in FHT Campaign #17

CaproGreene
Server Admin
Server Admin

Postby CaproGreene » December 12th, 2018, 9:00 am

pantsu wrote:konbanwa, friends and administrator team! \o/

i would humbly request as a donator that 0rnstein be unbanned until our expert cheat detective CaproGreene (who loves to make baseless accusations) arrives to a more reasonable solution.

I didnt had the feeling to react on his topic until I saw my name.

Influence & Lobbying
The primary goal of much of the money that flows through U.S. politics is this: Influence. Corporations and industry groups, labor unions, single-issue organizations - together, they spend billions of dollars each year to gain access to decision-makers in government, all in an attempt to influence their thinking.

https://www.opensecrets.org/influence/

When money talks, bullshit walks.

Plz sent his money back, I double it (my little lobby attempt). Garantee me then that I never will have any influence on what so ever, and that ppl who think they can buy influence by donating money here, made clear that they are at the wrong place.

pantsu
Junior Member
Junior Member

Postby pantsu » December 12th, 2018, 4:05 pm

CaproGreene wrote:
pantsu wrote:konbanwa, friends and administrator team! \o/

mr. Odium san has on numerous occasions told us ingame how the server is obligated to follow and respect german law.
'Under German law the accused is presumed innocent until proven guilty.'

which in accordance with such a doctrine one can surmise how absurd and irrational it is to ban 0rnstein unless anyone possesses quantifiable proof displaying his guilt as 100% conclusive.

i would humbly request as a donator that 0rnstein be unbanned until our expert cheat detective CaproGreene (who loves to make baseless accusations) arrives to a more reasonable solution..

I didnt had the feeling to react on his topic until I saw my name.

Influence & Lobbying
The primary goal of much of the money that flows through U.S. politics is this: Influence. Corporations and industry groups, labor unions, single-issue organizations - together, they spend billions of dollars each year to gain access to decision-makers in government, all in an attempt to influence their thinking.

https://www.opensecrets.org/influence/

When money talks, bullshit walks.

Plz sent his money back, I double it (my little lobby attempt). Garantee me then that I never will have any influence on what so ever, and that ppl who think they can buy influence by donating money here, made clear that they are at the wrong place.

hello, friends and administrator team! =^_^=

mr. caprogreen! i applaud your efforts in diversionary tactics, shifting the topic from logic, law and rational to 'influence'; a good way for misleading people. alas, could you try refuting my point while adding actual substance to your post which contributes to the discussion at hand or shall we continue on with your obsession about US politics? because not only have you not addressed my point you've contorted it to meet your inclinations.
Image

x4funI<ODIUM>I
Head Admin
Head Admin

Postby x4funI<ODIUM>I » December 12th, 2018, 4:10 pm

I read nice girl's post and had my reply already typed,then I stopped and thought, nope, he attacked Capro personally for making hasty accusations. Capro, whom I think to be one of the most chilled out, careful and self-restrained (when it comes to accusations) admins of our team. Weird. So I waited to let Capro reply first.

Now for my 2 cents: the fact that you cannot even type your accusations the same text size...well, what do you think, people will not read it? What's the point? Speak your opinion or keep it.

Then the part about "Not guilty until proven otherwise". Hm. Can you give me a tool that proves him unguilty? No? Because then we have to put our hands into our lap and have to live with people shooting up the "non-augmented" players 80-20 every evening.

[762] is not a public agency, we are hosting a private server. We try (really try) to be fair and put the same rules to every player. But we have to react to the fact that people are abusing this fairness - because they know we are playing on outdated software with easy-to-edit settings (no fog, markers for enemies, no shadows, etc.) and no cheat protection.

We have to not only keep the game running but also have to keep in mind what behaviour could throw players off and push them away from playing on our servers. Players who have been complaining about these "pro people" for years in chat, PMs, on teamspeak, in VOIP.

Quick question, how long do you think we have been discussing this topic internally, about the "godlike-gameplay-with-consistency-players": 1 hour, one week, one month, one year?

We are writing openly and discussing openly what we decide. Apart from blatant racism or pure insults, we don't delete criticism in our forum. That is why you can read this debate in public and share your opinion. But at the end of the day we have to keep the server going and decide. You do not like that, nice girl, we hear that and take it into consideration. It is part of our decision making, even if you do not believe that, but we recognize all sides of this.

But donating once in a while does not give you the right to join the decision making. Being an admin, putting in lots of your spare time and work, does however. People like Capro have been doing that for years so I tend to give his words more weight than yours. Believe me, I've been having differences of opinion with him often enough. Still I value his word here more than that of someone who uses different names in forum and on the server and exercises himself in back handed insults typed in 8p letter size.

So much for my 2 Eurocents.
Best Regards / MfG
x4fun I<ODIUM>I.

pantsu
Junior Member
Junior Member

Postby pantsu » December 12th, 2018, 5:00 pm

in 0rnstein's defense he has uploaded various proof which substantiate his ability, skill and tactics. your notion of "Can you give me a tool that proves him unguilty?" having been satisfied as a condition in the past in regards to determining if someone was guilty or otherwise is also logical fallacy known as 'argumentum ad ignorantiam' and not a valid reason to disprove "innocent until proven guilty" because the aforementioned clause prevents all non testable hypothesis from existing as evidence against 0rnstein (his kill/death ratio for example).

viewtopic.php?f=11&t=1053

papafh2 wrote:Hi Achtungsnow,

we got some reports about you that you are cheating. To get proof that you are not cheating send us a link to the Videos from the Campaign.

Have nice xmas Days.

papafh2

Achtungsnow wrote:I uploaded the first battle, if you need more it will take a while as I need to re-render and upload them because their filesizes are too large. They also contain my extremely salty cursing :roll:

https://youtu.be/0jS2mDNg2LQ

pr0z4c wrote:Banning Achtungsnow is a ridiculous decision, and there is no proof of him cheating at all.

What is even more strange is that Achtung was banned on the 762 server right after some of you left the campaign. And you accused him of cheating during the campaign. He didnt even play on the public server. Here are some examples wich point out that he was not cheating.

https://www.youtube.com/watch?v=0jS2mDN ... u.be&t=38m

https://www.youtube.com/watch?v=0jS2mDN ... e&t=47m28s

you all know that Achtung has been playing this game for years and he is that good! period.

I dont mind, or better jet, you should ban players who are obviously cheating, but this is complete nonsense. So untill you find actual proof of him cheating, you should lift the ban.

the argument that he knew where the enemy was comming from and thus cheating is also false. good headphones and you can actually hear the enemy running around.

papafh2 wrote:
pr0z4c wrote:There is still no proof whatsover of achtung using hacks.

get some proof and otherwise unban him.

Im sure that Achtungsnow is Cheating. Not in this Video here we see a normal Player with normal K/D.
But i watched him at 31.10.17 in the freecam (for 1,5 Hours) on the 762 Server and there i see a guy who can looking through walls and give Headshots after a fast 180 degrees rotation. I don’t need more Checks to be sure that he use forbidden tools.
Do you really think I want to be fooled? ->NO!

Have good Day.

Best Regards
papafh2

pr0z4c, an individual of boundless and infinite wisdom.
Image

Smough
New Member
New Member

Postby Smough » December 12th, 2018, 5:06 pm

x4funI<ODIUM>I wrote:I read nice girl's post and had my reply already typed,then I stopped and thought, nope, he attacked Capro personally for making hasty accusations. Capro, whom I think to be one of the most chilled out, careful and self-restrained (when it comes to accusations) admins of our team. Weird. So I waited to let Capro reply first.

Now for my 2 cents: the fact that you cannot even type your accusations the same text size...well, what do you think, people will not read it? What's the point? Speak your opinion or keep it.

Then the part about "Not guilty until proven otherwise". Hm. Can you give me a tool that proves him unguilty? No? Because then we have to put our hands into our lap and have to live with people shooting up the "non-augmented" players 80-20 every evening.

[762] is not a public agency, we are hosting a private server. We try (really try) to be fair and put the same rules to every player. But we have to react to the fact that people are abusing this fairness - because they know we are playing on outdated software with easy-to-edit settings (no fog, markers for enemies, no shadows, etc.) and no cheat protection.

We have to not only keep the game running but also have to keep in mind what behaviour could throw players off and push them away from playing on our servers. Players who have been complaining about these "pro people" for years in chat, PMs, on teamspeak, in VOIP.

Quick question, how long do you think we have been discussing this topic internally, about the "godlike-gameplay-with-consistency-players": 1 hour, one week, one month, one year?

We are writing openly and discussing openly what we decide. Apart from blatant racism or pure insults, we don't delete criticism in our forum. That is why you can read this debate in public and share your opinion. But at the end of the day we have to keep the server going and decide. You do not like that, nice girl, we hear that and take it into consideration. It is part of our decision making, even if you do not believe that, but we recognize all sides of this.

But donating once in a while does not give you the right to join the decision making. Being an admin, putting in lots of your spare time and work, does however. People like Capro have been doing that for years so I tend to give his words more weight than yours. Believe me, I've been having differences of opinion with him often enough. Still I value his word here more than that of someone who uses different names in forum and on the server and exercises himself in back handed insults typed in 8p letter size.

So much for my 2 Eurocents.

Ihr seid die Admins. Es ist euer gutes Recht die Entscheidungskritieren festzulegen, die ihr bei einem Cheatverdacht berücksichtigt. Es ist sehr schwer zu beweisen, ob jemand cheatet oder nicht. Nur wenn ihr Faktoren wie K/D und Beschwerden anderer Spieler zu sehr gewichtet, sollte euch bewusst sein, dass es durchaus auch mal Unschuldige treffen kann. Eure Antworten bis jetzt strotzten von vollkommener Überzeugung an Ornsteins Schuld.

Return to “You are banned?”